KUNDECASE
Hvordan vi hjalp da vi hjalp en B2B SaaS kunde med at 5x konverteringsrate & vækste omsætning med 30%
Omsætningen er siden case-videoen steget yderligere,
Den nye vs gamle måde
Den traditionelle måde at lave B2B & SaaS SEO på er død.
SEO skal have kunden i centrum, ikke trafik.
Den traditionelle måde at lave B2B & SaaS SEO på er død.
SEO skal have kunden i centrum, ikke trafik.
Traditionel SEO:
- Ingen proces til at forstå din målgruppe, og ingen kontinuerlig kundeindsigt
- SEO strategi baseret på søgeord
- SEO måles i organisk trafik
- Ingen kontinuerlig hjemmesideoptimering
- Udelukkende arbejder med SEO som kanal
- Lange bindinger & undskyldninger
Kundecentrisk SEO:
- Strategisk process til at anvende kundeindsigt til at drive content, SEO strategi og messaging
- SEO strategi baseret på målgruppens udfordringer
- SEO måles på kvaliteten af leads, nye kunder, konverteringsraten, relevant trafik mm.
- Konverteringsoptimering & analysering af user behavior
- Skabe synergi med andre kanaler. Repurpose content, integrere marketing data holistisk, retargeting annoncer
- Ingen bindinger og implementation af SEO Sprints
thesis
Kundecentrisk B2B & SaaS SEO marketing skal være et revenue center, IKKE et cost center👇
Mange B2B & SaaS virksomheder investerer ikke i SEO, fordi de ikke ser det som en vækstkanal, og vil derfor hellere allokere budgettet i facebook/linkedin annoncer eller andre steder.
Med den traditionelle SEO metode som mange full service marketing- og SEO bureauer stadig eksekverer, ville jeg nok også selv lige tænke en ekstra gang. En SEO strategi som kun fokuserer på keywords, content & links, kan ikke gøre det længere.
Men hvis du eksekverer kundecentrisk SEO marketing, vil du kunne øge konverteringsrate, lower customer acquisition cost og vækste pipeline med højere closerates (både kunder & demoer).
