KUNDECASE
Hvordan vi hjalp da vi hjalp en B2B SaaS kunde med at 5x konverteringsrate & vækste omsætning med 52%
Omsætningen er siden case-videoen steget fra 20% til 52%
Kundecentrisk SEO eksekveres som en integreret del af din B2B & SaaS go-to-market strategi
Traditionel outdated SEO:
- Baserer SEO strategien på søgeord
- Ingen forståelse for målgruppen
- Lange bindinger & undskyldninger
- Måler performance på organisk trafik
Kundecentrisk GTM SEO:
- ICP painpoint baseret content SEO strategi
- Strategisk process til at anvende kundeindsigt til at drive strategi, eksperimenter og messaging
- Ingen bindinger og implementation af Sprints
- Måler på kvalificeret pipeline & omsætning
- Konverteringsoptimering & analysering af user behavior
- Konvertere eksisterende efterspørgsel og interesse med SEO & udnytte retargeting muligheder
- Skabe synergi med andre kanaler
thesis
Kundecentrisk B2B & SaaS SEO marketing skal være et revenue center, IKKE et cost center👇
Mange B2B & SaaS virksomheder investerer ikke i SEO, fordi de ikke ser det som en vækstkanal, og vil derfor hellere allokere budgettet i facebook/linkedin annoncer eller andre steder.
Med den traditionelle SEO metode som mange full service marketing- og SEO bureauer stadig eksekverer, ville jeg nok også selv lige tænke en ekstra gang. En SEO strategi som kun fokuserer på keywords, content & links, kan ikke gøre det længere.
Men hvis du eksekverer kundecentrisk SEO marketing, vil du kunne øge konverteringsrate, lower customer acquisition cost og vækste pipeline med højere closerates (både kunder & demoer).