7 Metoder til at drive organisk trafik til din webshop

Introduktion

Den organiske trafikgenereringsproces er kompliceret. Det kan være meget svært at vide, hvor du overhovedet skal begynde for at få organisk trafik til at flyde din vej. Følgende er syv måder, som vil hjælpe dig med at drive organisk trafik og give dit e-handelswebsted det tiltrængte skub, det har brug for.

 

1. Forstå din målgruppe

For at forstå dit publikum, skal du først definere det. Hvem er de mennesker, der udgør dit målmarked? Hvilken slags websteder besøger de? Hvilken type søgeord søger de efter på søgemaskiner som Google og Bing? For at gøre dette kan du udføre undersøgelser eller bruge onlineværktøjer, der leverer statistik over webstedets trafik.

Når du har en bedre idé om, hvem dit målmarked er, kan du bestemme, hvilken slags indhold der interesserer dem. Ved at vide, hvilken slags interesser de har, kan du oprette og dele relaterede blogindlæg og bruge søgeord, der vil rangere højt i søgemaskinerne.

Dette gratis værktøj bruger Google Analytics til at hjælpe marketingfolk med at forstå deres målgruppe:

https://www.google.com/analytics/web/#report/trafficSource/source/keywordResearch

Dette gratis værktøj bruger Google Adwords søgeordsværktøj til at hjælpe marketingfolk med at forstå, hvilke søgeord de skal bruge (især “long tail søgeord”):

https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

Du kan også bruge Google Trends til at hjælpe dig med at forstå, hvilke emner der er populære på et givet tidspunkt:

https://www.google.com/trends/explore?date=all&geo=US&q=

 

2. Optimering til søgemaskiner

For at hjælpe dine blogindlæg med at rangere højere på søgemaskinerne, bør du inkludere relevante søgeord i titlen og gennem artiklerne. Du kan finde relevante søgeord ved at se på, hvad der interesserer dit målmarked eller udføre søgeordsundersøgelser for at finde ud af, hvad folk søger efter. For eksempel, hvis dit målmarked er folk, der kan lide at rejse, kan du bruge søgeord som “rejseråd” eller “billige rejsedestinationer” i dine blogindlæg.

Du bør også have en unik titel for hvert blogindlæg, da Google kan straffe websteder, der genbruger de samme titler igen og igen. Hvis du for eksempel skriver tre forskellige artikler om, hvordan du forbedrer dit helbred, alle med samme titel, viser Google muligvis ikke nogen af ​​dem i søgeresultaterne.

Udover at inkludere søgeord i dine blogindlæg, kan du også optimere dem til Google ved at tilføje en metabeskrivelse. En metabeskrivelse er et kort resumé af dit blogindlæg, som vil blive vist på søgemaskinens resultatsider. Det er vigtigt at sørge for, at dine metabeskrivelser er interessante og lokkende for potentielle læsere, da de kan beslutte, om de vil klikke videre til dit blogindlæg eller ej, baseret på denne tekst.

Tilføjelse af et par billeder til dine blogindlæg kan også hjælpe dem med at rangere højere på søgemaskinerne. Google elsker nyt, originalt indhold, og at inkludere billeder er med til at gøre dine blogindlæg mere engagerende. Du bør også sørge for, at dine billeder er korrekt tagget med søgeord, da dette vil hjælpe dem med at rangere i søgeresultaterne.

 

3. Content af høj kvalitet

Kvalitetsindhold er en af ​​de vigtigste faktorer til at drive organisk trafik til din e-handelsbutik. Når du producerer indhold af høj kvalitet, der er relevant for dit publikum, hjælper du dem ikke kun med at finde det, de har brug for på dit websted, men du etablerer dig også som en troværdig kilde til information. Dette kan føre til flere webstedsbesøg, højere kundeloyalitet og bedre placering på søgemaskinerne.

Der er et par vigtige ting at huske på, når du opretter kvalitetsindhold:

Sørg for, at dit indhold er relevant for dit publikum og deres behov. Tænk over, hvilke emner de er interesserede i, og hvad du kan tilbyde dem, der er værdifuldt og nyttigt. Fokus på kvalitet, ikke kvantitet. Det er bedre at have et par meget målrettede artikler med masser af detaljerede oplysninger, end det er at have mange korte indlæg fulde af fnug.

Tag fat på dit publikums smertepunkter. Hvilke problemer skal de løses? Hvilke spørgsmål stiller folk gang på gang? Besvar disse spørgsmål så grundigt som muligt, og medtag links tilbage til dit websted, når det er relevant.

Vær hjælpsom. Giv nyttige, nyttige oplysninger, som vil gavne dit publikum og løse deres problemer. For eksempel, hvis nogen søger at starte en virksomhed, men ikke ved det første om, hvordan man kommer i gang, kan du skrive en hel guide eller en række indlæg om, hvordan man går ind i iværksætteri, herunder ting som industriforskning og de første trin, du skulle tage.

 

4. Brug e-mail marketing til at engagere sig med kunder

E-mail marketing er en form for direkte markedsføring, hvor du regelmæssigt sender salgsfremmende, informative eller på anden måde interessante e-mails til dine kunder. Det kan være en effektiv måde at holde kontakten med kunder og kundeemner på, selv efter de har foretaget et køb. At have denne type engagement betyder, at din virksomhed ikke kun vil være top of mind, når de har brug for dit produkt eller din service igen, men det opbygger også kundeloyalitet og kan resultere i mere salg ned ad linjen.

Hvad kan du gøre for at dine e-mail-marketingkampagner lykkes?

Start med at oprette en liste over abonnenter. Dette kan gøres ved at indsamle e-mailadresser på din hjemmeside, ved arrangementer eller gennem andre kampagnemetoder. Sørg for, at tilmeldingsprocessen er nem, og at du beder om tilladelse.

Send relevant indhold til din liste over abonnenter regelmæssigt. Dette kan være opdateret om dine seneste produkter, kampagner eller nyheder inden for din branche. Prøv at sende e-mails mindst 1-2 gange om ugen.

Tilføj en e-mail-tilmeldingsformular til din hjemmeside. I det mindste bør folk være i stand til at abonnere ved at indtaste deres e-mailadresse på dit websteds hjemmeside. Du kan også prøve at inkludere det på steder, der er relevante for det, du tilbyder, som i slutningen af ​​blogindlæg eller under afsnittet “Om os”.

Sørg for, at dine e-mails er lette at læse og fri for stavefejl. Formater dem med punktopstillinger, korte afsnit og aktivt sprog. Sælg ikke for hårdt eller prøv at være alt for sælgende – e-mail-abonnenter skal føle, at de får noget værdifuldt uden at føle, at du presser et produkt på dem.

 

5. Organiske opslag på sociale medier for at drive webshop-trafik

Organiske opslag på sociale medier til at drive webshoptrafik er gavnlige, fordi det hjælper med søgemaskineoptimering. Sociale medier bruges af mange mennesker af mange forskellige årsager, så der er en meget større synlighed af mærker, virksomheder og produkter online. Det betyder, at deling af indhold på sociale medier kan hjælpe med at øge bevidstheden om din virksomhed, hvilket igen kan føre til flere webstedsbesøg, højere kundeloyalitet og bedre placeringer i søgemaskinerne.

Sociale medier er også steder, hvor kunder ofte går for at finde ud af mere information om produkter, de er interesserede i at købe. Hvis du har brug for hjælp til at finde ud af, hvilke typer indhold folk vil dele på sociale medier, så tag et kig på de 10 mest delte blogindlæg for en specifik niche og branche.

Et stort antal delinger eller interaktioner med dine opslag på sociale medier er en god indikator for, at dit indhold er interessant og engagerende, hvilket gør det mere sandsynligt, at det bliver delt eller retweetet.

Lad os f.eks. sige, at du har et e-handelswebsted, der sælger hundesnore, halsbånd og andre kæledyrsprodukter. Dit mål er at promovere din offline forretning online, så du kan drive trafik til din webshop.

For at starte skal du besvare disse spørgsmål:

1. Hvem er dine målkunder?

2. Hvilke sociale medier bruger de?

4. Hvordan opretholder du langvarige resultater?

5. Hvad er den bedste måde at måle succesen af ​​dine sociale mediekampagner?

Når du kender svarene på disse spørgsmål, bliver det nemmere for dig at komme med relevant og engagerende indhold til sociale medier.

 

6. Instagram shopping

Instagram shopping er den nyeste måde, mærker driver salget på. Mens Instagram altid har været en fantastisk platform for marketingfolk til at vise deres produkter frem, er der nu også en nem måde at sælge dem på – og den er indbygget direkte i selve Instagram-appen.

Instagram Shopping: Den nye sociale handelsplatform

Da Facebook købte Instagram i 2012, troede alle, at det bare var for at få endnu mere adgang til den meget engagerede Millennial-brugerbase. Og selvom det måske stadig er sandt, har Instagram i dag vist sig som den måske mest proaktive af Facebooks familie af apps til at konvertere opmærksomhed til omsætning.

Selvom Instagram oprindeligt begrænsede brands mulighed for at køre annoncer på sin platform, har det siden skabt flere forskellige måder, hvorpå virksomheder kan tjene penge på deres tilstedeværelse, herunder gennem sponsorerede indlæg, karruseller-annoncer og nu Instagram-shopping.

Indblik i Instagram Shopping

Kort sagt, Instagram shopping er muligheden for at købe produkter direkte på Instagram. Denne funktion blev oprindeligt lanceret i USA som en del af en testgruppe i slutningen af ​​2016, men nu er den tilgængelig for alle i alle lande.

Grundlæggende er Instagram-shopping den hellige gral for social medie-marketing, fordi det giver marketingfolk mulighed for at gøre tre ting på én gang: Vis deres produkter frem Hold folk på Instagram i længere tid ved at fokusere deres opmærksomhed på et enkelt indlæg Øg salg og indfang e-mail-adresser med et køb knap

 

7. Affiliate links

Der er et par vigtige ting, du skal huske på, når du bruger affilierede links til at drive trafik til din e-handelsbutik:

Først skal du sørge for, at du promoverer produkter, der er relevante for dit publikum. Dette vil være med til at sikre, at der bliver klikket på dine links, og at du genererer salg.

For det andet skal du skabe nyttigt og engagerende indhold omkring dine tilknyttede links. Dette vil hjælpe med at overbevise dit publikum om at klikke på dine links og foretage et køb.

Til sidst skal du spore ydeevnen af dine affiliate links. Dette vil hjælpe dig med at afgøre, hvilke links der er mest effektive til at drive trafik og salg til din butik. Brug disse oplysninger til at optimere din marketingindsats og generere de bedste resultater.

Ved at følge disse tips kan du effektivt promovere din e-handelsbutik ved hjælp af affiliate links.

 

Tak for din tid!

Hvis du er klar til at komme i gang i dag, men har brug for hjælp til at implementere disse principper i din forretningsmodel – så lad os det vide! Vores team af eksperter venter her på at samarbejde med dig og skabe en fantastisk digital marketingplan, der driver salg gennem både organiske trafikkanaler såvel som affiliate links. Hvilken af disse strategier har fungeret bedst til at drive trafik direkte til din e-handelsbutik?

Indholdsfortegnelse

    2216 1178 Casper
    Impeka Startup - Premium WordPress Multipurpose theme by Greatives