PayFasto Vækstede ARR med 77% på 9 Måneder i Samarbejde med InnerPoint
PayFasto er en fintech virksomhed, global udbyder af betalingsløsninger & MPOS-systemer for high risk merchants. I samarbejde med InnerPoint skalerede de deres monthly deals og ARR via organisk marketing.
KEY RESULTATER:
PayFasto's situation før InnerPoint
PayFasto var oprindeligt i en situation, hvor de havde stoppet samarbejdet med et marketing bureau, og oplevede at deres vækst stagnerede.
De vidste godt at marketing burde være en profitabel investering, som kan skalere deres salg, men desværre havde deres oplevelser kun været det modsatte.
De valgte derfor at tage 6 måneder uden at have nogle marketing aktiviteter, for at spare omkostningerne, men det betød samtidig at der ikke var vækst.
Samarbejdet med InnerPoint - Kerneproblemer- og aktiviteter
I starten af samarbejdet var det vigtigt at identificere begrænsninger, som kan have indflydelse på de potentielle resultater. Siden de ikke havde nogle marketing aktiviteter før, havde de hverken CRM system, kundedata eller tidligere marketing data. Dvs. vi startede fra scratch ift. data. Dertil havde de et outdatede website, som ikke gjorde deres brand nogle tjenester.
Det er vigtigt at adressere begrænsninger som det første, netop for at skabe realistiske forventninger, og identificere prioriteter for samarbejdet, aka roadmap.
Derfor var det første initiativ at udvikle deres brand positionering og styrke user experience med et komplet redesign af deres website. Hvilket resulterede i at deres kontakt side steg fra 10% til 30% i konverteringsrate, og sitewide fra 1,5% til 3,5%.
Efter første fase af samarbejdet, startede vi marketing aktiviteterne. Igennem hele samarbejdet har vi eksekveret organiske marketing programmer i form af Product-Led SEO og LinkedIn, som tilsammen har skabt væksten i deres annual recurring revenue.
Fremtiden for samarbejdet
PayFasto og InnerPoint har et stærkt samarbejde, og 2024 er igangsat men demand marketing strategi, som går ud og skaber efterspørgsel i markedet, og fokuserer på at etablere PayFasto som kategorileder.
Med højere budgetter og investering i vores Founder-Led Demand Program, forventer begge parter et højt vækstende år, med fokus på at bygge en long-term revenue engine.