Lavere GTM costs og Højere salgsproduktivitet med HubSpot og RevOps

Mange B2B SaaS & tech virksomheder måler på de forkerte metrics, har rapporter med ukorrekt data, ineffektive salgsprocesser, misalignment mellem teams, manuelle CRM & HubSpot-opgaver, som kan automatiseres, og en GTM strategi, som er optimeret efter leads og vanity metrics frem for objektive databaserede revenue metrics. Løsningen er RevOps.
hubspot-hero-image

Trusted by 200+ Companies

RevOps er ofte en underinvesteret disciplin, men det er hele infrastrukturen af din GTM 

Revenue Operations er for mange virksomheder ikke en prioritet, men det er den centrale infrastruktur af hele din GTM strategi. Det er fundamentet for at optimere og aligne teams, tech stack, CRM arkitektur, data flows, metrics, attribution og analytics efter revenue generation.

Align marketing, salg, product & CS
Datainfrastruktur til at måle Full-Funnel Metrics
CRM arkitektur bygget for revenue
Innerpoint - Icon
Hybrid Attribution
Aligned data flows i techstack
Automatiseringer
Align marketing, salg, product & CS
Hybrid Attribution
Datainfrastruktur til at måle Full-Funnel Metrics
Aligned data flows i techstack
CRM arkitektur bygget for revenue
Automatiseringer

Hurtigere vækst og streamlined processer med HubSpot Ops

Vi hjælper jer med at bygge en HubSpot arkitektur efter jeres behov kombineret med vores anbefalinger. Vi vil identificere begrænsninger, muligheder og optimeringer for at lave ændringer, som long-term vil gøre jeres operations nemmere og mere effektivt.
CRM
Service Ops
processor-image
Marketing Ops
Sales Ops

B2B SaaS Virksomheder har Brug for en ny GTM Model

Before
After
Before
After
arrow-right
Demand & ABM optimeret efter buyer education & Dark Social
arrow-right
Marketing bliver målt i objektiv salgsperformance & revenue KPI‘er som CAC Payback, win rates, salgscirkler, ACV, HIRO, closed won revenue osv.
arrow-right
Salgsteam har møder med prospects, som har købsintention og vist interesse
arrow-right
Outbound til kvalificeret pipeline, deal acceleration og intent signaler
arrow-right
Klarhed med den nødvendige datainfrastruktur til at måle performance
arrow-right
Usikker på, hvilke strategier og taktikker der skal eksekveres og investeres i
Before
After
arrow-right
Demand & ABM optimeret efter buyer education & Dark Social
arrow-right
Marketing bliver målt i objektiv salgsperformance & revenue KPI‘er som CAC Payback, win rates, salgscirkler, ACV, HIRO, closed won revenue osv.
arrow-right
Salgsteam har møder med prospects, som har købsintention og vist interesse
arrow-right
Outbound til kvalificeret pipeline, deal acceleration og intent signaler
arrow-right
Klarhed med den nødvendige datainfrastruktur til at måle performance
arrow-right
Usikker på, hvilke strategier og taktikker der skal eksekveres og investeres i

Integreret GTM Analytics direkte i dit CRM

De fleste B2B virksomheder måler marketing i MQLs og måler salg i møder, SQLs og pipeline. Men ingen af de metrics har korrelation til omsætning, købsintention eller salgseffektivitet. B2B virksomheder bruger millioner af året på at drive MQLs, men under 0,1% bliver til omsætning. SQLs bliver subjektivt bestemt af SDRs, selvom prospects ikke har købsintention. Pipeline bliver skabt, men salgsteamet lukker lav procentdel.

B2B virksomheder bliver nødt til at stoppe med at måle i ubrugelige vanity metrics og starte med at måle full-funnel baseret på objektiv data. Optimér efter metrics som ACV, Win Rates, Salgscirkler, CAC Payback, Closed Won Revenue & HIRO, og din vækstmuligheder vil forbedre sig drastisk.

Implementering:

Fjern Toxic Pipeline og Standardisér definitionen af kvalificeret pipeline

Mange B2B virksomheder bruger metrics som Total Pipeline Created DKK, Ad Spend vs Pipeline og MQL til Pipeline Rate. Men problemet er, at pipeline i sig selv ikke har korrelation til omsætning. Pipeline bliver først en indikator for omsætning, når pipeline kombineres med win rate.

Samtidig er det et problem, at salgsteamet subjektivt definerer, hvad der er pipeline, og hvornår et lead er et SQL. Fordi det ændrer sig afhængig af, hvem der vurderer det, og købsintention er ikke en del af vurderingen. Det er sådan, at Toxic Pipeline opstår. Toxic Pipeline er, at virksomheder tror, de har meget mere pipeline, end de i virkeligheden har, og en tydelig indikator er, at salgsteamet vinder under 25% af pipeline.

For med en MQL til pipeline kan du i princippet vinde 0% af din pipeline, siden hverken win rates eller omsætning er en del af regnestykket. Det er derfor, man bør bruge en standardiseret definition af kvalificeret pipeline, som er, når win rate er minimum 20-25%.

Real and Qualified
qualified-image

Hvor meget koster det jer IKKE at investere i RevOps?

Langsomme follow ups, administrativt CRM arbejde, som kan automatiseres, misalignment mellem marketing og salg, udefinerede pipeline stages, for lange salgscirkler, dashboards og rapporter, som ikke hjælper med at lave klogere beslutninger… You do the math.

Investeringen i RevOps er en brøkdel af, hvor mange penge der bliver spildt long-term ved ikke at gøre det.

Vi kan hjælpe dig med RevOps/HubSpot Optimering på to måder

Revenue R&D Infrastruktur

Dit Hubspot CRM system bliver klar til Revenue Performance.
Dette er inkluderet i et samarbejde med InnerPoint på Revenue Accelerator plan. Ellers kan den tilkøbes separat i en af de andre planer, eller blot som en éngangsinvestering.

 RevOps & HubSpot Sprint

Vi lytter til jeres behov, laver en audit af jeres CRM & infrastruktur, deler findings & anbefalinger og udfører implementering. Eller hyr os ind til mindre implementeringer.
Investeres i som projektbaseret sprint. Ligger typisk mellem 30-80K DKK, alt afhængig af omfang.

Begynd Første Fase til en Demand GTM Strategi

Udfyld felterne og find en tid i kalenderen, som passer dig.

Til mødet vil vi gå dybere i de udfordringer, I har brug for hjælp til, og vurdere, om og hvordan vi kan hjælpe jer med at løse dem. Hvis der er grundlag for et samarbejde, vil vi udvikle et roadmap og eksekvere strategierne sammen.

[contact-form-7 id="2713"]