INNERPOINT INTRODUCERER

SEO SPRINTS

SEO SPRINTS for b2b virksomheder & webshops

SEO Sprints er kortvarige arbejdsfaser med fokuseret indsatser på det som driver resultaterne

Ét SEO Sprint består af fokuseret indsatser, som eksekveres på en 1-2 månedersfase. Vi har et Sprint til hver gren af SEO, og modellen giver fleksibiliteten for vores kunder til enten at investere i SEO jævnligt eller kontinuerligt.

Single Sprint

Projektvarighed: 4 - 8 uger

En effektiv løsning til dig som vil anvende organisk søgning som en del af marketingmixen, og investere i SEO efter jævnlige behov.

Kontinuerlige Sprints

Månedlige Sprints uden binding

Kontinuerlige Sprints er den oplagte løsning til dig som vil transformere organisk søgning til en af jeres stærkeste kanaler.

Hvorfor er SEO Sprint-modellen den bedste på markedet?

Vi valgte at introducere SEO Sprints, fordi vi oplevede at SEO er meget misforstået. De fleste virksomheder tror desværre at de skal binde sig til lange kontrakter, og først kan forvente at se resultater efter 8-12 måneder.
 
Google’s mål med søgemaskinen er at vise det bedste og mest relevante resultat til brugerens søgning. Hvor lang tid der er blevet brugt på SEO arbejdet, spiller ikke nogen rolle. 
 
Med vores SEO Sprints skærer vi ind til benet og fokuserer kun på det arbejde som driver resultater, du undgår at betale for ventetiden, og der er ingen bindinger, opsigelsesperioder eller lignende. Se det som projektbaseret SEO.

SEO Sprints kan spille en central rolle i din virksomheds marketingmix

Organisk søgning som marketing/salgskanal behøves ikke at være alt eller intet. Fleksibiliteten af SEO Sprints-modellen åbner op for virksomhedernes mulighed til at investere i SEO som en del af deres marketingmix.

Sprint-modellen kan eksempelvis anvendes til at opnå B2B leads/henvendelser, produktsalg i webshop eller dataindsamling og sammenligning af brugeradfærd med andre kanaler, som en del af en omnichannel-strategi. 

Der er mange muligheder for, hvordan organisk søgning kan flettes ind som en del af et større marketingsetup, uanset om det er for servicevirksomheder eller webshops.

Hvordan kan SEO Sprints bruges til B2B-leadgenerering og kundehenvendelser?

Et SEO Sprint kan anvendes som den primære trafikkilde til en B2B-leadgenereringsstrategi. Der er flere måder at gribe det an på. Det kan for eksempel gribes an ved at sætte fokus på de relevante søgeord, som beskriver dit gated indhold, og dernæst send trafikken direkte til landingssiden. Det kan være events, kurser, webinarer, e-bøger, guides, whitepapers osv. 

En anden taktik er at fokusere på servicespecifikke søgeord. Det vil sige søgeord, som er lig med din virksomheds service, og som brugeren søger på. Det er en god strategi for din B2B-virksomhed, hvis du udelukkende er interesseret i at få henvendelser fra disse personer. Udfordringen er selvfølgelig, at der ofte er hårdere konkurrence på disse søgeord, da det er attraktive søgeord, som har en høj konverteringsrate.

Hvordan kan SEO Sprints bruges til at få produktsalg i din webshop?

SEO Sprints kan også bruges effektivt til at sælge flere produkter i din webshop. Hvis du for eksempel har en målsætning om at sælge flere produkter af en specifik produktkategori, kan der eksekveres et SEO Sprint på produktkategoriens søgeord. På den måde kan man effektivisere trafikken og sørge for at flere af de besøgende konverterer til et køb. Dette er selvfølgelig en taktik, som kræver en god forståelse for søgemaskineoptimering, webshops, SEO og keywords. Men det er en effektiv strategi, hvor man både øger trafikken, gode muligheder for retargeting og selvfølgelig produktsalg.

Hvis du gerne vil gå direkte efter salget, kan du også arbejde med at få den enkelte produktside i toppen af side 1. Det vil sige, at man ranker produktets navn, og trafikken går direkte til produktet og dermed ikke en almindelig kategoriside. Med denne taktik er der meget høje konverteringsrater, og det kan være meget profitabelt at ligge højt på side 1.

Få vores nye gratis e-bog

SEO Sprints: Den fleksible SEO model til organisk vækst

Ofte stillede spørgsmål

Et Sprint er fokuseret SEO arbejde på et projektbaseret basis, hvor vi får løbet en stor mængde SEO arbejde igennem på kort tid, frem for at arbejde med lange kontrakter over mange måneder.

Varigheden af et SEO Sprint afhænger af omfanget. Men typisk 4-8 uger. Strategi Sprint er dog kun 2-4 uger.

Nej – med vores SEO Sprints er der ikke behov for hverken bindende kontrakter, opsigelsesperioder eller noget lignende. Du betaler ét beløb for hvert Sprint.

Antallet af SEO Sprints afhænger af mål, behov og budget. Med nogle af vores kunder med ambitiøse målsætninger arbejder vi med kontinuerlige SEO Sprints. Hvor andre blot har brug for 2-3 Sprints om året. Det handler udelukkende om hvilken løsninger der giver mest mening og bringer mest værdi til din virksomhed.

Prisen afhænger fuldstændig af din forretnings mål med SEO. Book et gratis møde med os for at høre om mulighederne.

Hvordan kan et SEO Sprint se ud for din forretning?🏃🏽

Founder & SEO Specialist

Casper Hornstrup

Founder & SEO Specialist

Casper Hornstrup

Impeka Startup - Premium WordPress Multipurpose theme by Greatives
[contact-form-7 id="2713"]