Hvordan man laver sin egen personlige e-mail adresse

Hvordan man laver sin egen personlige e-mail adresse

SĂĄdan fĂĄr du din egen personlige e-mailadresse

Det er i dag rigtig nemt at få sig en e-mailadresse, men adressen er sjældent særlig professionel eller personlig, og man ender typisk med noget i retningen af hansen242@gmail.com

I denne korte guide skal vi se på, hvordan du får en personlig e-mail, og hvorfor det kan være en rigtig god idé at have en.

Hvad er en personlig e-mailadresse?

En personlig email er en mail-adresse, hvor du ejer domænet. Domænet er det der kommer efter @, så du kan f.eks. få en mail der hedder peter@jensen.dk, hvis du får lov at registrere domænet jensen.dk

Det gør du nok bare ikke, fordi de fleste gode domæner allerede er taget, men er du lidt kreativ, kan du sagtens finde på noget smart.  Hvis du hedder Peter Jens, kunne du f.eks. se om peterjensen.dk eller peter-jensen.dk er optaget, og hvis en af dem ikke er, kunne du f.eks. få en mail som hej@peterjensen.dk

Hvorfor er det en god ide at have?

En personlig e-mail er rigtig god ting at have, fordi den signalerer seriøsitet og professionalisme f.eks. hvis du søger et job. Her er det bare federe at skrive din kontakt mail på, hvis den er julie@madsen.dk end hvis det var julie1987@hotmail.com.

Hvis du arbejder som freelancer eller på anden vis er selvstændig er det også langt mere professionelt at have en personlig mail fremfor f.eks. en Gmail.

SĂĄdan fĂĄr du en personlig e-mail

Vi har allerede været lindt inde på det, men få din egen mail, skal du selvfølgelig have et domæne.

Her skal du hos de forskellige domæneudbydere søge på om det domæne, du gerne vil have er ledigt. Hvis det er kan du registrere domænet og derefter oprette en email på det.

Måden du opretter en e-mail på er ved at købe email hosting til domænet. Typisk køber du e-mail hosting og domæne sammen.

Grunden til at du skal bruge email hosting er, at de e-mails du modtager på din mail skal gemmes et sted, og derfor skal du leje dig ind på email hosting, så dine mails kan lade på en server hos den udbyder du vælger.

Så snart du har din email hosting og domæne klar, skal du blot i det system udbyderen bruger, oprette den eller de emails du ønsker. Det plejer at være super nemt, og tager ikke mere end et par minutter.

Der findes rigtig mange udbydere af e-mail hosting, og det koster ikke ret meget at have. Det er i hvert fald alle pengene værd for at få sin egen personlige e-mailadresse.

https://innerpoint.dk/wp-content/themes/impeka/images/empty/thumbnail.jpg 150 150 InnerPoint: | B2B Demand & RevOps Agency InnerPoint: | B2B Demand & RevOps Agency https://innerpoint.dk/wp-content/themes/impeka/images/empty/thumbnail.jpg
[contact-form-7 id="2713"]