Lavere GTM costs og højere sales performance med HubSpot- & RevOps
Mange B2B SaaS & tech virksomheder måler på de forkerte metrics, har rapporter med ukorrekt data, ineffektive salgsprocesser, misalignment mellem teams, manuelle CRM & HubSpot-opgaver, som kan automatiseres, og en GTM strategi, som er optimeret efter leads og vanity metrics frem for objektive databaserede revenue metrics. Løsningen er RevOps.
Med erfaring fra +50 virksomheder
RevOps er en underinvesteret disciplin, men det er hele infrastrukturen af din GTM
Revenue Operations er for mange virksomheder ikke en prioritet, men det er den centrale infrastruktur af hele din GTM strategi. Det er fundamentet for at optimere og aligne teams, tech stack, CRM arkitektur, data flows, metrics, attribution og analytics efter revenue generation.
Align marketing, salg, product & CS
Datainfrastruktur til at måle Full-Funnel Metrics
CRM arkitektur bygget for revenue
Hybrid Attribution
Aligned data flows i techstack og integrationer
Hurtigere vækst og streamlined processer med HubSpot Ops
Vi hjælper jer med at bygge en HubSpot arkitektur efter jeres behov kombineret med vores anbefalinger. Vi vil identificere begrænsninger, muligheder og optimeringer for at lave ændringer, som long-term vil gøre jeres operations nemmere og mere effektivt.
- Align marketing & salg
- Optimere workflows og processer
- Pipeline & field mapping
- Integrationer & automatiseringer
- Dashboards & Reporting
Integreret Revenue Analytics direkte i dit CRM system
De fleste B2B virksomheder måler marketing i MQLs og måler salg i møder, SQLs og pipeline. Men ingen af de metrics har korrelation til omsætning, købsintention eller salgseffektivitet. B2B virksomheder bruger millioner af året på at drive MQLs, men under 0,1% bliver til omsætning. SQLs bliver subjektivt bestemt af SDRs, selvom prospects ikke har købsintention. Pipeline bliver skabt, men salgsteamet lukker lav procentdel.
B2B virksomheder bliver nødt til at stoppe med at måle i ubrugelige vanity metrics og starte med at måle full-funnel baseret på objektiv data. Optimér efter metrics som ACV, Win Rates, Salgscirkler, CAC Payback, Closed Won Revenue & HIRO, og din vækstmuligheder vil forbedre sig drastisk.
Din nye situation:
- Mål efter metrics som ACV, Win Rates, Salgscirkler, Closed Won Revenue & CAC Payback
- Lav beslutninger baseret på objektiv CRM data
- Dashboards med Revenue KPI’er i dit CRM
- Self-Reported Attribution Model
Vi identificerer og fjerner jeres Toxic Pipeline
Toxic Pipeline er, at virksomheder tror, de har meget mere pipeline, end de i virkeligheden har, og en tydelig indikator er, at man har høj total deal amount, men vinder lav procentdel.
Det sker når salgsteamet subjektivt definerer, hvad der er pipeline, og hvornår et lead er et SQL. Fordi det ændrer sig afhængig af, hvem der vurderer det, og købsintention er ikke en del af vurderingen.
B2B virksomheder bliver nødt til at forstå, at pipeline er en vanity metrics, når den ikke har en standardiseret definition i win rate, for ellers er der ingen garanti for at pipeline bliver til revenue
Din nye situation:
- Fjern Toxic Pipeline
- Reducér SDR uproduktivitet
- Lav finansielle beslutninger med høj sikkerhed
Hvor meget koster det jer ikke at investere i RevOps?
Langsomme follow ups, administrativt CRM arbejde, som kan automatiseres, misalignment mellem marketing og salg, udefinerede pipeline stages, for lange salgscirkler, dashboards og rapporter, som ikke hjælper med at lave klogere beslutninger… You do the math. Investeringen i RevOps er en brøkdel af, hvor mange penge der bliver spildt long-term ved ikke at gøre det.
Ved ikke hvilke marketing programmer der virker
GTM beslutninger baseret på forkert data
Spilder tid på manuelle salgsprocesser
Ingen objektiv data til at lave budgetallokeringer
Vi kan hjælpe dig på to måder:
Revenue R&D Infrastruktur
- Nødvendig datainfrastruktur til at måle leads gennem hele sales funnel til revenue
- Self-reported attribution model
- Revenue dashboards + reporting
- Standardisering af kvalificeret pipeline
- UTM Session Based Tracking
- Custom Objects
- Automatic Pipeline Stage Date Stamp Updates
Dette er inkluderet i et samarbejde med InnerPoint på Revenue Accelerator plan. Ellers kan den tilkøbes separat i en af de andre planer, eller blot som éngangsinvestering. Investering: 75K DKK.
RevOps & HubSpot Sprint
Vi lytter til jeres behov, laver en audit af jeres CRM & infrastruktur, deler findings & anbefalinger og udfører implementering.
- CRM arkitektur, salgsprocesser, pipeline & funnel
- Workflows, processer & automatiseringer
- Techstack, integrationer, data flows & field mapping
- Revenue- attribution, metrics, analytics, dashboards & rapportering
Unlock klarhed og vækst med Revenue Operations
Mange B2B SaaS virksomheder mangler en standardiseret model til at måle, analysere og rapportere deres GTM investeringer. Find en tid i kalenderen, som passer dig, og lad os tale om, hvordan vi kan hjælpe jer.