Lavere GTM costs og højere sales performance med HubSpot- & RevOps

Mange B2B SaaS & tech virksomheder måler på de forkerte metrics, har rapporter med ukorrekt data, ineffektive salgsprocesser, misalignment mellem teams, manuelle CRM & HubSpot-opgaver, som kan automatiseres, og en GTM strategi, som er optimeret efter leads og vanity metrics frem for objektive databaserede revenue metrics. Løsningen er RevOps.

hubspot-hero-image

Med erfaring fra +50 virksomheder

RevOps er en underinvesteret disciplin, men det er hele infrastrukturen af din GTM 

Revenue Operations er for mange virksomheder ikke en prioritet, men det er den centrale infrastruktur af hele din GTM strategi. Det er fundamentet for at optimere og aligne teams, tech stack, CRM arkitektur, data flows, metrics, attribution og analytics efter revenue generation.

Align marketing, salg, product & CS

Datainfrastruktur til at måle Full-Funnel Metrics

CRM arkitektur bygget for revenue

Lighting Arrow Left
Innerpoint - Icon
Lighting Arrow

Hybrid Attribution

Aligned data flows i techstack og integrationer

Automatiseringer
Align marketing, salg, product & CS
Hybrid Attribution
Datainfrastruktur til at måle Full-Funnel Metrics
Aligned data flows i techstack
CRM arkitektur bygget for revenue
Automatiseringer

Hurtigere vækst og streamlined processer med HubSpot Ops

Vi hjælper jer med at bygge en HubSpot arkitektur efter jeres behov kombineret med vores anbefalinger. Vi vil identificere begrænsninger, muligheder og optimeringer for at lave ændringer, som long-term vil gøre jeres operations nemmere og mere effektivt.

CRM
Service Ops
processor-image
Marketing Ops
Sales Ops

Integreret Revenue Analytics direkte i dit CRM system

De fleste B2B virksomheder måler marketing i MQLs og måler salg i møder, SQLs og pipeline. Men ingen af de metrics har korrelation til omsætning, købsintention eller salgseffektivitet. B2B virksomheder bruger millioner af året på at drive MQLs, men under 0,1% bliver til omsætning. SQLs bliver subjektivt bestemt af SDRs, selvom prospects ikke har købsintention. Pipeline bliver skabt, men salgsteamet lukker lav procentdel.

B2B virksomheder bliver nødt til at stoppe med at måle i ubrugelige vanity metrics og starte med at måle full-funnel baseret på objektiv data. Optimér efter metrics som ACV, Win Rates, Salgscirkler, CAC Payback, Closed Won Revenue & HIRO, og din vækstmuligheder vil forbedre sig drastisk.

Din nye situation:

Fjern Toxic Pipeline & Standardisér Definitionen af "Kvalificeret"

Toxic Pipeline er, at virksomheder tror, de har meget mere pipeline, end de i virkeligheden har, og en tydelig indikator er, at salgsteamet vinder under 25% af pipeline.

Det sker når salgsteamet subjektivt definerer, hvad der er pipeline, og hvornår et lead er et SQL. Fordi det ændrer sig afhængig af, hvem der vurderer det, og købsintention er ikke en del af vurderingen.

B2B virksomheder bliver nødt til at forstå, at pipeline er en vanity metrics, når den ikke har en standardiseret definition i win rate, for ellers er der ingen garanti for at pipeline bliver til revenue

Din nye situation:

Hvor meget koster det jer ikke at investere i RevOps?

Langsomme follow ups, administrativt CRM arbejde, som kan automatiseres, misalignment mellem marketing og salg, udefinerede pipeline stages, for lange salgscirkler, dashboards og rapporter, som ikke hjælper med at lave klogere beslutninger… You do the math. Investeringen i RevOps er en brøkdel af, hvor mange penge der bliver spildt long-term ved ikke at gøre det.

Ved ikke hvilke marketing programmer der virker

GTM beslutninger baseret på forkert data

Spilder tid på manuelle salgsprocesser

Ingen objektiv data til at lave budgetallokeringer

“Vi havde problemer med stagnering. Vi samarbejder med InnerPoint fordi det fungerer, og det ser bedre og bedre ud hver gang vi går ind i en ny måned”.

Dennis Pedersen

CEO @ PayFasto

Vi kan hjælpe dig på to måder:

Revenue R&D Infrastruktur

Dit Hubspot CRM system bliver klar til Revenue Performance.

Dette er inkluderet i et samarbejde med InnerPoint på Revenue Accelerator plan. Ellers kan den tilkøbes separat i en af de andre planer, eller blot som éngangsinvestering. Investering: 75K DKK.

RevOps & HubSpot Sprint

Vi lytter til jeres behov, laver en audit af jeres CRM & infrastruktur, deler findings & anbefalinger og udfører implementering.

Investeres i som projektbaseret sprint. Ligger typisk mellem 30-80K DKK, alt afhængig af omfang.

Unlock klarhed og vækst med RevOps

Mange B2B SaaS virksomheder mangler en standardiseret model til at måle, analysere og rapportere deres GTM investeringer. Find en tid i kalenderen, som passer dig, og lad os tale om, hvordan vi kan hjælpe jer.

Casper Hornstrup

Founder af InnerPoint

[contact-form-7 id="2713"]